Chcesz poprawić wyniki sprzedaży? Załóż bloga

Jak pokazują wyniki badań, blog firmowy to potężne narzędzie marketingowe mające pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży. Jakie dokładnie korzyści niesie ze sobą jego prowadzenie?

Blog buduje pozycję firmy

Samo założenie bloga nie wystarczy. Ze względu na to, że jest to dosyć popularna forma nawiązywania relacji z klientami, ich autorzy dbają zarówno o stronę wizualną witryny, jak i jakość treści na niej umieszczanych. Ta ostania jest szczególnie ważna, bo świadczy o profesjonalizmie firmy i ukazuje ją jako grono ekspertów w danej dziedzinie. Internauci bardzo często poszukują w sieci porad dotyczących konkretnego problemu, stąd treści na blogu, które pomagają go rozwiązać zwiększają wiarygodność marki. Ponadto wartościowy tekst wysokiej jakości dostarcza wiedzę, co również buduje pozytywny obraz firmy, a tym samym zachęca do skorzystania z jej usług.

Firmy prowadzące bloga zyskują aż 67% więcej potencjalnych klientów

Łatwy dostęp do Internetu sprawia, że zmieniają się zwyczaje konsumentów – dawniej do zakupu konkretnego produktu lub usługi zachęcały tradycyjne kampanie reklamowe, dziś coraz częściej użytkownicy sami poszukują informacji o marce. Jak prowadzić bloga firmowego, aby osiągnąć sukces? Oczywiście zamieszczając na nim wartościowe treści, a także uwzględniając czynniki wpływające na wysoką pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google. Często będzie to tańsza forma reklamy niż tradycyjna kampania, ale równie – a może nawet bardziej – skuteczna. Profesjonalny blog przyciągnie więcej użytkowników, co przekłada się na większą liczbę potencjalnych klientów, a tym samym zwiększa wyniki sprzedażowe (pokazują to m.in badania hubspot.com).

Blog firmowy pomaga nawiązać relacje z klientami

Dobrze napisane teksty wartościowe pod względem merytorycznym skutecznie przyciągają czytelników, a co za tym idzie zachęcają do skorzystania z oferty firmy. Blog może jednak służyć nie tylko do przedstawienia marki w pozytywnym świetle, ale również stanowić narzędzie komunikacji z klientem. Poznając czytelnika można dowiedzieć się jakie są jego oczekiwania, jakich usług szuka i jakie czynniki wpływają na to, że kupuje konkretny produkt. Zdobyte w ten sposób informacje stanowią ważne źródło wiedzy, a zarazem pokazują na co zawracać uwagę podczas przygotowywania oferty. Budowa trwałych relacji z klientami w perspektywie czasu przekłada się na zainteresowanie marką i, co już zostało wielokrotnie podkreślone, wspomaga sprzedaż.

Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu bloga firmowego? Odezwij się do nas! Oferujemy m.in pisanie merytorycznych artykułów na blogi, tworzenie infografik, opracowanie content planu i korektę tekstów.

Kategoria: Content marketing

Podziel się tekstem:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to Top