Infografiki – dlaczego warto umieszczać je na blogu?

Jeśli prowadzisz bloga firmowego, z całą pewnością zależy Ci na tym, aby każdy wpis był atrakcyjny i przyciągał czytelników. Kluczem do sukcesu jest przekazanie informacji w sposób angażujący odbiorcę, a pomocne w tym może być publikowanie infografik.

Wiedza przekazana w przystępny sposób

Według badań nasz mózg lepiej przyswaja informacje przedstawione w postaci wizualnej, niż te zawarte w tekście. Dotyczy to nie tylko gromadzenia wiedzy, ale również zapamiętywania – po prostu łatwiej utrwalają się obrazy. Właśnie dlatego infografiki zyskują tak dużą popularność i coraz częściej wykorzystywane są nie tylko do przekazywania informacji, ale również używa się ich w content marketingu.
Proste graficznie obrazki z podpisami zawierającymi dane liczbowe łatwiej jest zapamiętać. Czasami zawierają dużą ilość informacji, czasem są zabawne, przyciągają naszą uwagę odpowiednio dobranymi kolorami, a tym samym chętniej korzystamy właśnie z takiej formy przekazywania wiedzy – infografiki są aż 30 razy chętniej czytane, niż treści oparte wyłącznie na tekście.

Infografika w content marketingu

Ze względu na naszą skłonność do porządkowania zdobywanych informacji, infografiki cieszą się coraz większą popularnością – są znacznie częściej udostępniane na portalach społecznościowych niż tekst, zyskują ponad 50% więcej polubień i ponad 100% więcej komentarzy. Dobrze przygotowana infografika, z odpowiednio dobranymi kolorami, ciekawymi informacjami i umieszczonym na niej logo może więc znacznie podnieść rozpoznawalność marki. Ponadto warto pamiętać również o tym, że Internet ma zasięg globalny, a co za tym idzie – infografiki również.
Dotarcie za pomocą lokalnych mediów do tak szerokiej grupy odbiorców byłoby więc niemożliwe. Przygotowując infografikę nie zapominajmy więc umieścić na niej logo i adresu URL strony, bo wysoka jakość przekłada się na zainteresowanie jej twórcami.

Potrzebujesz pomocy przy zebraniu danych na infografikę? Potrzebujesz gotowej grafiki do publikacji na blogu, w informacjach prasowych, czy social media? Odezwij się do nas!

Kategoria: Content marketing, Social media

Podziel się tekstem:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to Top