Na co zwrócić uwagę tworząc wpis na blog firmowy?

Chociaż blogi firmowe urozmaicane są filmami, czy infografikami, w dalszym ciągu do najczęściej stosowanych form przekazu należy tekst. Jak pisać, aby skutecznie przyciągnąć czytelników?

O czym pisać?

Przed założeniem bloga firmowego należy określić jakie będzie on spełniał zadanie. Dzięki umieszczanym na stronie wpisom możemy zbudować swój wizerunek jako eksperta danej dziedziny, a także używać jej do komunikacji z klientami. Dlatego też wybierając temat tekstu warto zastanowić się co zainteresuje czytelnika. Przykładowo jeśli zajmujemy się dystrybucją sprzętu elektronicznego, możemy pisać o nowinkach technicznych, ciekawych gadżetach, albo testować konkretny produkt i wnioski przedstawić czytelnikowi. Dla odbiorcy będzie to znacznie ciekawsze niż kolejny tekst dotyczący życia firmy.

Treści, które lubią wyszukiwarki

Tworząc teksty na bloga firmowego warto pamiętać o optymalizacji SEO. Aby zapewnić stronie wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki Google, należy unikać kopiowania treści i postarać się o zainteresowanie czytelników. Im ciekawszy tekst, tym większa szansa na to, że internauci chętnie będą się nim dzielić, a linkowanie z mocnych stron to wyższa pozycja na liście Google. Ponadto aktualizacja strony i nowe treści pojawiające się regularnie, to sygnał, że serwis się rozrasta, co również wpływa na wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki. Punktem wyjścia natomiast powinno być odpowiednie uzupełnienie metatagów – tytułu wpisu, opisu oraz słów kluczowych.

Kompozycja ma znaczenie

Nie jest tajemnicą, że internauci jedynie przeglądają interesujące ich strony w sieci. Żeby zachęcić czytelników do zapoznania się z treścią całego tekstu na blogu firmowym, konieczny jest więc przykuwający uwagę początek, który zaintryguje odbiorcę. Podczas tworzenia wpisu warto pamiętać, aby najważniejsze informacje znalazły się na początku, później należy umieścić szczegóły, zaś na końcu – wątki poboczne. Warto również umożliwić czytelnikom komentowanie wpisów, ponieważ jest to doskonały sposób na komunikowanie się z odbiorcą, a odpowiadając na komentarze dodatkowo wzmacniamy pozytywny wizerunek firmy.

 

Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu bloga firmowego? Odezwij się do nas! Oferujemy m.in pisanie merytorycznych artykułów na blogi, tworzenie infografik, opracowanie content planu i korektę tekstów.

Kategoria: Content marketing

Podziel się tekstem:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to Top