Krótki poradnik pisania nagłówków

W Internecie każdego dnia pojawiają się kolejne treści publikowane m. in. na blogach firmowych. Ze względu na tak dużą konkurencję, warto zawalczyć o uwagę czytelnika. Jak to zrobić? Pisząc dobry nagłówek.

Zachęcający nagłówek, czyli jaki?

Wielu copywriterów twierdzi, że nagłówek stanowi o „być albo nie być” całego tekstu. Bardzo często czytelnicy ograniczają się wyłącznie do przeczytania tytułu i właściwie nie ma w tym nic dziwnego biorąc pod uwagę ilość nowych artykułów – internauci nie są w stanie zapoznać się ze wszystkimi, więc wybierają te najciekawsze. Kluczem do sukcesu jest więc stworzenie nagłówka, który zaintryguje i zachęci do przeczytania całego tekstu. Atrakcyjny tytuł przyciąga uwagę. Może być prowokacyjny, przedstawiać korzyści, czy obietnicę, ale z pewnością powinien też budzić emocje<s/apn> i oczywiście – ciekawość.

Jak stworzyć dobry tytuł?

Podczas pisania tekstu na bloga firmowego powinniśmy postawić się w sytuacji czytelników, dlatego planując tematy warto zastanowić się, o czym chcieliby oni przeczytać. Podobnie jest z nagłówkami. Ponieważ internauci często szukają w sieci odpowiedzi na nurtujące ich pytanie lub szukają sposobu na rozwiązanie konkretnego problemu, dużą popularnością cieszą się nagłówki odpowiadające na pytania, np. „Jak dobrać płytki do małej łazienki”. Uwagę przyciągają również wyliczenia, a więc np. „5 sposobów na łatwe oszczędzanie”; a także nagłówki przedstawiające korzyści, np. „Zalety grilla elektrycznego”, pamiętajmy jednak, że dobry nagłówek musi być wstępem do jeszcze lepszej treści – tylko w ten sposób zdobędziemy powracających na bloga czytelników.

 

Nie czujesz się na siłach w opracowaniu dobrych tekstów sprzedażowych? Odezwij się do nas, pomożemy!

Kategoria: Copywriting

Podziel się tekstem:

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to Top